Hak holowniczy typ F20 to najprostsze i zarazem najtańsze rozwiązanie na montaż w pełni funkcjonalnego haka holowniczego w Twoim samochodzie. Idealne rozwiązanie dla wszystkich tych którzy nie chcą rezygnować z możliwości holowania przyczepy czy używania bagażnika rowerowego przez wyższe wydatki związane z jego montażem, taki typ haka holowniczego będzie dla nich optymalnym rozwiązaniem.
Stały hak holowniczy jest dostępny prawie dla wszystkich powszechnie używanych samochodów. Montaż takiego haka jest dość łatwy, nie wymaga precyzyjnych dużych wycięć w osłonach pojazdu czy też w poszyciu zderzaka tylnego.
Jest to natomiast rozwiązanie dla wszystkich tych którzy akceptują posiadanie stałego dodatkowego elementu za zderzakiem swojego pojazdu, oraz znają jego wady akceptując je.
Jako profesjonalny serwis montażu haków holowniczych w Poznaniu staramy się zawsze przekazać naszym klientom jasno i zrozumiale wszystkie wady i zalety konkretnych typów haka holowniczego, pozostawiając decyzję przyszłym użytkownikom.
Wady haka holowniczego stałego
Estetyka
Hak będzie wystawać za zderzakiem razem z gniazdem instalacji elektrycznej, co również w praktyce może się przyczynić chociażby do sporadycznych sytuacji w których z przyzwyczajenia idąc obok
samochodu czy do niego nie postrzeżenie natkniemy się naszą nogą na kulę haka holowniczego
Wykrywanie przez czujniki parkowania
Niektóre samochody i fabryczne czujniki parkowania mogą wykrywać kulę haka holowniczego pomimo, iż nic na niej nie będzie zamontowane co będzie wiązać się z sygnałami dźwiękowymi imitującymi przeszkodę w przypadku manewru parkowania.
Zakaz podróżowanie z nieużywaną kulą haka w niektórych krajach
Pogłoski za naszej zachodniej granicy mówią patrolach policji, które nakazują demontować kule holowniczą w samochodach osobowych, jeśli nic nie jest na niej aktualnie. W Polsce natomiast nie jest zabroniona jazda z kulą holowniczą bez aktualnie zamontowanej przyczepy czy też bagażnika.
Teoria jest taka, że zanim wybierzemy się w podróż do innego kraju należy sprawdzić przepisy w nim obowiązujące. Konwencja Wiedeńska mówi jasno, że policja nie ma prawa nakładać mandatu na kierowcę w przypadku, w którym pojazd z zamontowaną kulą porusza się po kraju, w którym obowiązuje taki zakaz tranzytem. Historia jednak zna takie przypadki. Sami wiemy, że wiele zależy od przedstawiciela władz dokonujących kontroli i jego interpretacji prawa. Dlatego jest to kolejny element, o którym należy pamiętać przy wyborze haka holowniczego przykręcanego tzw. stałego.
Demontaż kuli
Zgodnie z zasadami producentów haków holowniczych użytkownik nie powinien odkręcać kuli holowniczej bez wcześniejszego zapoznania się z instrukcją obsługi i użycia specjalistycznych narzędzi (takich jak klucz dynamometryczny). Przy potrzebie ponownego dokręcenia kuli i śrub, powinny one każdorazowo zostać wymienione na nowe.
Kolejna kwestia dotyczy gniazda elektrycznego, które zazwyczaj jest dokręcone tymi samymi śrubami co kula holownicza - w momencie usunięcia kuli pozostaje kwestia dokręcenia w odpowiedni sposób gniazda elektrycznego tak aby nie zwisało ono bezwładnie.
Na tym etapie należy również zwrócić uwagę na miejsce montażowe kuli holowniczej które pozostając puste - nie wypełnione przez kulę holowniczą jest narażone na uszkodzenia mechaniczne mogące doprowadzić do nie kontrolowanego zwężenia miejsca montażu kuli co przy próbie ponownego montażu może sprawdzać problemy, ale nie tylko, wolno pozostawione miejsce montażu kuli nie jest technologiczne przygotowane na uszkodzenia mechaniczne, staje tym samym słabym punktem pojazdu trwale z nim związanym.
zamontujhak.pl - ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.