Szukaj

FAQ

FAQ

 

Kodowanie po montażu haka holowniczego, dlaczego, po co?

Montaż haka holowniczego to nie tylko montaż samej kuli haka którą widzimy, ale to również montaż instalacji elektrycznej wraz z modułem co może się wiązać z potrzebą kodowania modułu haka holowniczego do modułów pojazdu. Jest to pewna nowość, aktualnie samochody są coraz bardziej rozbudowane i naszpikowane elektroniką co wymaga odpowiedniej pracy z nimi. Wiązka dedykowana to specjalistyczne urządzenie które np. w samochodach marki Audi, Volkswagen, Seat, Skoda, Mercedes, Peugeot może wymagać wpisania do modułów bezpieczeństwa i sterowania naszym pojazdem. Takiego kodowania dokonuje się przez specjalistyczne narzędzia – komputery serwisowe np. komputer serwisowy Westfalia który daje nam możliwość zakodowania modułu praktycznie do każdego pojazdu, ale niestety są też wyjątki, takie jak np. Jaguar czy Land Rover gdzie kodowanie jest możliwe tylko za pomocą serwisowego komputera danej marki, są to bardzo drogie urządzenia których zakup często wiąże się z wydaniem kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dla nas jako autoryzowanego serwisu montażu haków holowniczych to nie problem, lata współpracy z Dealerami wszystkich marek pojazdów dostępnych na Poznańskim czy Polskim rynku pozwoliły nam wypracować specjalne stawki i ekspresowe terminy na takie kodowania. Nasi klienci zawsze są przez nas otoczeni szeroką opieką posprzedażową m.in. polegającą na naszej kompleksowej usłudze – kiedy Twój samochód będzie wymagał specjalnego kodowania chętnie załatwimy to za Ciebie, jeden z nas osobiście pojedzie do salonu samochodowego i dokona specjalnej usługi tylko dla Państwa, skontrolujemy cały proces tak aby mieć pewność co do podjętych działań i wrócimy autem z powrotem do naszej firmy tak, aby Państwo mogli odebrać samochód z tego samego miejsca w którym go pozostawili i nie musieli poświęcać dodatkowo swojego cennego czasu.

Co zrobić po montażu haka holowniczego w specjalistycznym serwisie?

Wszyscy to wiedzą, nie każdy robi!

Po montażu haka holowniczego i otrzymaniu rachunku za wykonaną usługę z dokładnym wyszczególnieniem zamontowanych elementów należy udać się najbliższą na stację kontroli pojazdów tzw. SKP i okazać diagnoście rachunek za wykonaną usługę montażu haka holowniczego. Diagnosta powinien sprawdzić homologację haka holowniczego, potwierdzić ją wraz z okazanym przez Państwa rachunkiem i na tej podstawie wydaje zaświadczenie do wydziału komunikacji potwierdzające doposażenie pojazdu w hak holowniczy. Takie badanie kosztuje 35 zł brutto. Klienci naszej firmy zamontujhak.pl mają możliwość z skorzystania z usługi all-inclusive polegającej na tym, iż to od nas odbierają już samochód z zaświadczeniem z SKP! Ta niby prosta sprawa wydaje się czasem być odsuwana na boczny tor, dzięki naszym pracownikom nie będziecie Państwo musieli o tym myśleć, my wiemy jak cenny jest wasz czas, załatwimy to za was!

Co dalej po wykonanym badaniu?

Z zaświadczeniem otrzymanym od diagnosty z stacji kontroli pojazdów, dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu, udajemy się do miejscowego wydziału komunikacyjnego celem rejestracji haka holowniczego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, takie działanie zazwyczaj jest wykonywane od ręki za pomocą wpisu do dowodu i karty pojazdu zapieczętowane przez pracownika odpowiedniego miejscowo wydziału komunikacji.

Hak holowniczy czy warto montować? Co mi daje?

Czy wiecie że, hak holowniczy to nie tylko akcesorium do naszego samochodu? Hak holowniczy zazwyczaj montowany jest w miejscu belki – wzmocnienia lub też tak zwanej strefy zgniotu pod zderzakiem. Belka zderzaka tylnego w współczesnych samochodach to element wykonany z cienkiej stali, aluminium lub jak w pojazdach produkcji francuskiej takich jak np. Renualt z plastiku. Jest to element nie widoczny, ukryty pod tylnym zderzakiem i odpowiada za odbieranie siły działającej na karoserie samochodu podczas na uderzenia w tył pojazdu a co za tym idzie jest to element odpowiadający za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów pojazdu. Belka haka holowniczego zazwyczaj jest montowana w miejscu wzmocnienia zderzaka tylnego tzw. Belki zderzaka, w odróżnieniu od fabrycznych elementów wykonanych z lekkich metali czy plastiku, jest wykonana z twardej stali, jest ciężka i bardzo solida tak aby pozwolić użytkownikowi na użytkowanie haka holowniczego pod każdym względem, nie tylko do montażu bagażnika rowerowego.  Po montażu haka holowniczego więc wzrasta nasz poziom bezpieczeństwa w przypadku sytuacji awaryjnej czyli uderzenia w tył naszego samochodu. Belka haka holowniczego dzięki montażu bezpośrednio do najsilniejszych elementów pojazdu tzw. Ramy lub też podłużnic przejmuje rolę ochronną. Jest to potężny kawał stali zamontowany za pomocą specjalnych śrub oraz z zachowaniem odpowiedniego momentu dokręcenia możliwemu tylko w przypadku montażu specjalistycznymi atestowanymi narzędziami takimi jak klucz dynamometryczny. A co to takiego ten klucz dynamometryczny? Są to specjalne klucze z wbudowanym mechanizmem umożliwiającym pomiar momentu (siły) dokręcania śrub. Siła z jaką dokręcane są śruby, ma duże znaczenie. Gdy śruba zostanie dokręcona zbyt słabo, mocowany element może odpaść. Jeśli zostanie dokręcona za mocno - może pęknąć. Są takie śruby, które powinny być przykręcane z konkretną, wskazaną przez producenta, siłą tzw. momentem dokręcania i właśnie z takimi śrubami mamy do czynienia w przypadku montażu belki haka holowniczego.

To wszystko ma wpływ nie tylko na komfort podróżowania z bagażnikiem rowerowym ale również na poziom bezpieczeństwa w naszym samochodzie.

Wiązka 7 pin a 13 pin

 

Dlaczego polecamy wszystkim którzy chcą zamontować hak holowniczy wiązki 13 pin?

Instalacje 13 pinowe do obsługi elektrycznej haka holowniczego sa aktualnie stosowane przez wszystkich producentów akcesoriów samochodowych, zaczynając od bagażników rowerowych na przyczepach kończąc. Dzięki wiązce 13 pin mamy możliwość zapalenia światła cofania w przypczepie, bagażniku czy też campingu, ale to nie wszystko, wiązka 13 pin daje nam również możliwość bycia widocznym na drodze w mgle i mocnym deszczu ponieważ daje nam oświetlenie do światła przeciwmgłowego.

 

 

Wiązka dedykowana a wiązka uniwersalna

 

Kiedy jaką wybrać?

To pytanie do specjalistów, w zamontujhak.pl. Marcin jako nasz specjalista od sprzedaży w latami praktyki w montażu haków holowniczych w najbardziej rozbudowanych i nowoczesnych pojazdach na rynku uważa, iż wiązka dedykowana to konieczny wybór w przypadku doposażania pojazdu w hak holowniczy po jego zakupie a w trakcie trwania gwarancji pojazdu. 13 Pinowa wiązka dedykowana Westfalia daje szeroki wachlarz możliwości, podczas montażu takiej wiązki nie ingerujemy w intalację pojazdu przez cięcie oryginalnych kabli, intalacje takie posiadają specjalne kostki i moduły które są przystosowane do konkretnego pojazdu, montaż takiej wiązki daje nam pewność co do poprawnego działania systemów bezpieczeństwa w przypadku nagłych sytuacji na drodze. Co to znaczy?

Hak holowniczy jako współczesne narzędzie do komfortowego przemieszczania się wraz z rodziną na wyjazdy.

 

W dzisiejszych czasach hak holowniczy to nie tylko niezbędny element potrzebny do holowania przyczepy. Dziś hak holowniczy to uniwersalne urządzenie które za pomocą platformy może służyć do komfortowego transportu rowerów od jednego po aż 4 rowery na raz, ale również do montażu boxa, skrzyni transportowej do której możemy włożyć dziecięcy wózek, rzeczy używane do uprawiania sportu nad wodą, kaski, plecaki, dodatkowe pary butów na narty lub też same narty! Na rynku są dostępne skrzynie posiadające ponad 400 litrów przestrzeni możliwej do zapakowania. W niektórych samochodach montaż takiego dodatkowego boxa daje jeszcze raz tyle miejsca ile posiadamy w bagażniku. Zalety montowania na haku holowniczym skrzyń czy rowerów jest wiele zaczynając od najbardziej komfortowego dostępu do przewożonego bagażu, łatwość montażu rowerów na specjalnej platformie jest dla każdego z użytkowników bardzo dużym zaskoczeniem, a najbardziej doceniają ją klienci którzy wcześniej korzystali z tańszych rozwiązań do transportu rowerów czyli platform na dach samochodu, które są mało praktyczne i ciężkie w obsłudze miedzy innymi przez konieczność podnoszenia roweru na dużą wysokość. Należy pamiętać, iż hak holowniczy to też element dodatkowej ochrony naszego pojazdu – belka haka holowniczego to potężny kawał stali który chroni tył naszego samochodu przed uszkodzeniami w przypadku kolizji co wpływa bezpośrednio na podniesienie poziomu bezpieczeństwa naszego i naszej rodziny podróżującej wspólnie na wakacje. Westfalia jest jedną z firm która produkuje platformy rowerowe do montażu na haku holowniczy, ale również daje możliwość rozszerzenia funkcjonalności podstawowej swojej platformy dwurowerowej  Bikelinder BC 60 BC 80 o skrzynię transportową.

SERWISOWANIE ZACZEPU PRZYCZEPY

W idealnym przypadku hak holowniczy powinien służyć przez całe życie. „Niestety rzeczywistość często wygląda inaczej, ponieważ korozja i zaległości w konserwacji mogą powodować problemy”, wyjaśnia Rüdiger Niemann, kierownik działu obsługi klienta w Westfalia-Automotive.

„Chociaż zaczep przyczepy to solidny kawałek stali, nie należy zaniedbywać regularnych przeglądów i konserwacji”. Aby utrzymać zaczep przyczepy lub zaczep przyczepy Twoich klientów w najlepszym możliwym stanie, istnieje kilka wskazówek i wskazówek, które należy wziąć pod uwagę.

Aby zapewnić prawidłowe działanie, drążek wypinanego haka holowniczego i rura odbiorcza muszą być zawsze czyste. Dlatego ważna jest regularna pielęgnacja mechaników. Zamek należy traktować wyłącznie grafitem. Pomocne jest również regularne smarowanie lub zaolejanie punktów łożyskowych, powierzchni ślizgowych i kulek smarem lub olejem nie zawierającym żywic. Smarowanie i oliwienie służy również jako dodatkowa ochrona przed korozją.

Podczas czyszczenia pojazdu strumieniem pary należy wyjąć pręt kulowy i włożyć korek. Aby korek był prawidłowo osadzony i nie gubił się szybko, „można posmarować smarem wężyk odbiorczy, a następnie włożyć korek uszczelniający tak, aby naprawdę „zassał” – dodaje Niemann. „Ball-bar również nigdy nie powinien być wydmuchiwany parą”.

Czy głowice kulową haka holowniczego neleży smarować?

TAK! Ale nie zawsze..

Głowicę kulową należy nasmarować przed użyciem jej z przyczepą.

 Jeśli natomiast na haku holowniczym zostanie umieszczony bagażnik rowerowy

należy wcześniej usunąć smar lub olej z głowicy kulowej! 

 

Jeśli zaczep przyczepy nie jest używany, należy użyć osłony kulowej.